GDPR - Dette skal du vide

GDPR er den nye persondatalov, som træder i kraft den 25. maj 2018. Vi følger naturligvis loven og giver dig her værktøjer, der kan hjælpe dig med at følge GDPR.

Hvilke lovlige grunde har jeg til at samle personoplysninger?
Når kunderne booker hos dig, indgår de en aftale. Du har en lovlig grund,
fordi oplysningerne er nødvendige for at fuldende en indgået aftale. Derfor er det ikke nødvendigt med samtykke for at foretage en bookning.

Må jeg sende nyhedsbreve til mine kunder?
Ja, det er fortsat muligt at sende nyhedsbreve til dine egne kunder, såfremt der en berettiget interesse. Kunden kan takke nej til nyhedsbreve via et link i nyhedsbrevet eller ved, at kunden krydser af i feltet i sin kundeprofil.

Skal jeg informere mine kunder om GDPR?
Nej, vi gør dette for dig i vores integritetspolicy, som dine kunder godkender ved bookning.

Hvordan kan jeg sortere mine kunder fra?
Vi tilbyder et værktøj så du kan søge på inaktive kunder og slette dem.

Hvor lagrer I personoplysningerne?
Vores servere findes indenfor EU, i Tyskland og i Irland. Også vores underleverandører har sine data indenfor EU.

Hvordan håndterer I personoplysninger?
TimeCenter udleverer aldrig personoplysninger til tredje part. Vi deler kun de oplysningerne med vores underleverandører, som er nødvendige for at levere tjenesten, for eksempel for at sende bekræftelser og påmindelser via e-mail og SMS.

Håndterer I personoplysninger sikkert?
Kryptering er en sikker måde at lagre oplysninger på. Al information lagres krypteret og overføres krypteret til vores servere. Vi har en kontinuerlig backup, som lagres krypteret. Adgangen til personoplysninger er begrænset til TimeCenters personale og bruges kun, når det er nødvendigt for at løse sager.

Kan jeg begrænse adgangen til personoplysninger?
Ja, vi anbefaler, at alle ansatte har sin egen kode til at logge ind med. Så kan du begrænse deres tilladelser og på den måde beskytte personoplysningerne.

Hvilke rettigheder har mine kunder?
Dine kunder kan bede dig korrigere eller slette deres personoplysninger. De kan også få en udskrift af alle data, som du lagrer om dem, med undtagelse af forretningshemmeligheder. De har også ret til at flytte alle sine data.

For at hjælpe dig med at opfylde GDPR vil vi rette personoplysninger, såfremt kunderne kontakter os og beder om hjælp, for eksempel ved at de har stavet forkert i sin e-mail. Dette er den eneste situation, hvor vi vil ændre i dit kunderegister.

Kan jeg håndtere følsomme oplysninger om helbredstilstand?
Hvis du beder kunden om at fremkomme med følsomme oplysninger om helbredstilstand, skal du have et aktivt samtykke fra kunden. Kontakt os, så hjælper vi dig.


    Tilbage til Spørgsmål og svar


 Brugerbetingelser  
© 2018 TimeCenter