GDPR - Dette skal du vide

GDPR er den nye persondatalov, som træder i kraft den 25. maj 2018. Vi følger naturligvis loven og giver dig her værktøjer, der kan hjælpe dig med at følge GDPR.

Hvilke lovlige grunde har jeg til at samle personoplysninger?
Når kunderne booker hos dig, indgår de en aftale. Du har en lovlig grund,
fordi oplysningerne er nødvendige for at fuldende en indgået aftale. Derfor er det ikke nødvendigt med samtykke for at foretage en bookning.

Må jeg sende nyhedsbreve til mine kunder?
Ja, det er fortsat muligt at sende nyhedsbreve til dine egne kunder, såfremt der en berettiget interesse. Kunden kan takke nej til nyhedsbreve via et link i nyhedsbrevet eller ved, at kunden krydser af i feltet i sin kundeprofil.

Skal jeg informere mine kunder om GDPR?
Nej, vi gør dette for dig i vores integritetspolicy, som dine kunder godkender ved bookning.

Hvordan kan jeg sortere mine kunder fra?
Vi tilbyder et værktøj så du kan søge på inaktive kunder og slette dem.

Hvor lagrer I personoplysningerne?
Vores servere findes indenfor EU, i Tyskland og i Irland. Også vores underleverandører har sine data indenfor EU.

Hvordan håndterer I personoplysninger?
TimeCenter udleverer aldrig personoplysninger til tredje part. Vi deler kun de oplysningerne med vores underleverandører, som er nødvendige for at levere tjenesten, for eksempel for at sende bekræftelser og påmindelser via e-mail og SMS.

Håndterer I personoplysninger sikkert?
Kryptering er en sikker måde at lagre oplysninger på. Al information lagres krypteret og overføres krypteret til vores servere. Vi har en kontinuerlig backup, som lagres krypteret. Adgangen til personoplysninger er begrænset til TimeCenters personale og bruges kun, når det er nødvendigt for at løse sager.

Kan jeg begrænse adgangen til personoplysninger?
Ja, vi anbefaler, at alle ansatte har sin egen kode til at logge ind med. Så kan du begrænse deres tilladelser og på den måde beskytte personoplysningerne.

Hvilke rettigheder har mine kunder?
Dine kunder kan bede dig korrigere eller slette deres personoplysninger. De kan også få en udskrift af alle data, som du lagrer om dem, med undtagelse af forretningshemmeligheder. De har også ret til at flytte alle sine data.

For at hjælpe dig med at opfylde GDPR vil vi rette personoplysninger, såfremt kunderne kontakter os og beder om hjælp, for eksempel ved at de har stavet forkert i sin e-mail. Dette er den eneste situation, hvor vi vil ændre i dit kunderegister.

Kan jeg håndtere følsomme oplysninger om helbredstilstand?
Hvis du beder kunden om at fremkomme med følsomme oplysninger om helbredstilstand, skal du have et aktivt samtykke fra kunden. Kontakt os, så hjælper vi dig.





Hvordan kan jeg blive mere populær?

Selvfølgelig ser din kalender lidt tom ud, når du lige har opstartet bestillinger på internettet.

Men vi vil afsløre en lille hemmelighed. Blokerede tider ligner nøjagtig bestilte tider, når dine kunder ser på kalenderen. Godt, ikke? Sådan gør du for at blive eftertragtet på få sekunder:

Tjenester
Tricket er at blokere tider. Du blokerer dem ved at klikke på Bloker tid ikonet ved siden af tiden.

Gruppebestillinger
Opret en kunde i dit eget navn og læg dig selv ind. Nu bliver du populær fra første dag! Glem ikke at slette eller afbestille, når du ser, at kunderne kommer stormende. Fake it until you make it!





Hvordan får jeg min BESTIL TID knap på min hjemmeside?

Vis hele verden, at du kan modtage bestillinger online - få vores gode BESTIL TID knap!

Bestil tid

Opret din online booking, og besøg denne side, når du er logget på, for mere information. Så får du helt sikkert alt, hvad du har drømt om. Og en knap, selvføgelig.






Hvordan får jeg min BESTIL NU knap på Facebook?

1) Gå til din virksomhed side på Facebook og klik på "Opret opfordring til handling" knappen.

2) Vælg "Bestil nu".

3) I feltet Website, indsætte link til din booking side.

4) Klik derefter på Næste på alle spørgsmål.

Wohoo! Nu kan dine kunder booke dig på Facebook.





Hvad er linket på min booking side?

Når du har en konto, får du en adresse som:
www.timecenter.com/mybusiness


Del det med dine kunder, det være sig på visitkort og i dit e-mail-signatur. Så rasle det med mange nye bookinger!





Hvor kan jeg finde den mobile app?

Tag telefonen og surfe til www.timecenter.dk. Log ind på din konto for at få mobilappen i browseren på din telefon.

Har du en iPhone? Sådan oprettes et appikon, der starter TimeCenter som en app.

1) Log ind på din TimeCenter-konto på din iPhone

2) Tryk på ikonet nederst

3) Tryk på "Føj til hjemmeskærm"

Nu har du en TimeCenter-app. Vi er sikre på at du app-solut vil elske det!





Hvordan lægger jeg forskellige arbejdssteder ind?

Hvis du arbejder for dig selv, er det gratis at tilføje nye arbejdssteder, men du har skal kontakt os først.

Skriv både medarbejderens navn og arbejdssted i kalenderen. Dette kommer med på bestillings-bekræftelser og påmindelser, så det er en god måde at informere dine kunder om, hvilken adresse, de skal gå til.

Her er et eksempel på to kalendernavne: Søren Hansen, Kongensgade 7, Slagelse
Rigmor Andersen, Gersvej 13, Randers

Du kan også medtage dit telefonnummer. Gå til Indstillinger > Kalendere og ændr navnet på dine kalendere.

Du bør slette din hovedadresse, der vises på din Om firmaet side. Gå til Konto > Om os og slet din adresse. På denne måde, er det kun den adresse, der står i kalenderen, der vises for dine kunder.





Hvordan opretter eller ændrer jeg tjenester?

1) Gå til Indstillinger > Kalendere

2) Klik på din kalenders navn

3) Klik på fanen Tjenester

Lynhurtig:
Du kan få adgang til tjenesterne endnu hurtigere ved at klikke på Rediger kalender i øverste højre hjørne, når du kigger på kalenderen. Klik derefter på fanen Tjenester.





Hvordan synkroniserer jeg iPhone med min kalender?

Synkroniseringen fungerer rigtig godt, og indstillingen er let. Sådan gør du:

1) Log ind på din TimeCenter

2) Klik på Menu och klik på Webb-version.

3) Log ind och gå til Indstillinger > Synkroniser

4) Set et hak i den kalender, du vil synkronisere

5) Klik på Gem

6) Klik på iPhone-linket

Herligt! Nu er din iPhone synkroniseret med din TimeCenter-kalender.

Vigtigt: Brug ikke iCloud til at synkroniser, det er meget langsommere. I stedet skal du følge vejledningen på denne side och synkronisere din iPhone direkte til TimeCenter.





Hvordan synkroniserer jeg Outlook med min kalender?

1) Log ind på din TimeCenter konto

2) Set et hak i den kalender, du vil synkronisere

3) Klik på Gem

4) Klik på Outlook-linket

5) Nu åbnes Outlook, klik på OK

Din TimeCenter-kalender vises nu under Mine kalendere i menuen til venstre i Outlook.





Hvordan synkroniserer jeg iCal med min kalender?

Synkronisering med MacBook & iMac fungerer utroligt godt, og det er nemt at indstille det. Sådan gør du:

1) Logge ind på TimeCenter konto

2) Gå til Indstillinger > Synkroniser

3) Tjek kalenderen at synkronisere

4) Klik på Gem

5) Klik på iPhone, iPad & Mac-linket

Nu er din Mac i sync med din TimeCenter kalender!





Hvordan synkroniserer jeg Google Kalender med min kalender?

1) Gå til Indstillinger > Synkroniser

2) Marker de kalendere, du vil synkronisere

3) Klik på Gem

4) Klik på Google & Android linket

5) Log ind på din Google-konto, og bekræft

Din TimeCenter kalender vil snart blive vist i Andre kalendere.

Husk:
Google har besluttet at synk kalendere vil kun blive opdateret hver 24 timer. Nye bestillinger og afbestillinger vises derfor ikke med det samme.





Hvordan synkroniserer jeg en Android telefon med TimeCenter?

Vidste du, at kalenderen i din Android telefon er faktisk en Google Kalender?

Dette betyder at du kan tilføje din TimeCenter kalenderen i din Google Kalender for at se dine reservationer på telefonen. Indstil din Google-konto på telefonen og derefter følge denne guide i TimeCenter:

1) Gå til Indstillinger > Synkroniser

2) Marker de kalendere, du vil synkronisere

3) Klik på Gem

4) Klik på Google & Android linket

5) Log ind på din Google-konto, og bekræft

Din TimeCenter kalender vil snart blive vist i Andre kalendere. Denne kalender vil snart blive vist på din Android telefon.

Husk:
Google har besluttet at synk kalendere vil kun blive opdateret hver 4 timer. Nye bestillinger og afbestillinger vises derfor ikke med det samme.





Jeg kan ikke logge ind, hvad skal jeg gøre?

1) Gå til Log ind

2) Klik på Glemt password

3) Indtast din e-mailadresse og klik på Fortsæt

4) Tjek din e-mail for at få oplysninger om, hvordan du vælger et nyt password

Kan du stadig ikke logge ind? Kontakt os og vi hjælper dig gerne!





Hvordan kan jeg lukke min konto?

Din konto vil automatisk blive lukket efter udløbet. Du vil ikke modtage nogen regning. Hvis du ønsker at lukke den tidligere, bedes du kontakte kontakt os. Du er til enhver tid velkommen tilbage, bare registrer en ny konto.





Hvordan kan jeg ændre min e-mail eller mit password?

1) Log ind på din konto

2) Gå til Indstillinger > Medarbejdere

3) Klik på dit navn

4) Indtast din nye e-mail eller skift dit password

5) Klik på Gem





Kan tider starte hvert 15 minut, selv om tjenesten er 60 minutter?

Ja! Ændr dette ved at gå til Indstillinger > Tilpas og vælg Tider der reserveres: starter hvert 15 minut.





Jeg ønsker en ny funktion. Kan I lave den?

Vi vil meget gerne høre dine ideer! Men fordi vi ønsker at holde TimeCenter enkelt og stilfuld, tilbyder vi kun de bedste funktioner. Og vi tager kun dem med, der er mest efterspurgte.

Så drop en linje og fortæl os om din idé. Vores højt uddannede chimpanser vil behandle din anmodning og sende den til fangekælderen, hvor vores udviklere svælgede i pizza og Jolt Cola.





Hvordan indtaster jeg en tekst på bekræftelsen?

Du kan tilføje vigtige oplysninger om dine bekræftelser og påmindelser ved at gå til Indstillinger > Om firmaet > Bestillingsregler





Hvordan får jeg besked, når jeg får nye bestillinger?

1) Gå til Indstillinger > Meddelelser > Medarbejdere

2) Find din kalender

3) Marker for bekræftelse via e-mail eller SMS, Du modtager en besked, hver gang en kunde bestiller, ændrer eller afbestiller.

Husk
Du modtager ikke besked når du eller nogen af medarbejderne bestiller, ændrer eller afbestiller.

Bemærk: Du skal være administrator for at aktivere meddelelser. Hvis du er en begrænset bruger, spørg hovedadministratoren om hjælp.





Kan jeg tilføje mit eget logo?

Ja, gå til Indstillinger > Om firmaet.

Billedet skal være 1000 pixels bredt og 600 pixels højt. Vis dit logo i midten af billedet, så det vil se godt ud på begge computere og mobiltelefoner.

Eksempel:








Hvordan ændrer jeg oplysningerne om mit firma?

Gå til Indstillinger > Om firmaet for at ændre firmanavn, adresse eller andre oplysninger om firmaet. Her kan du også give en præsentation af dit firma, som kan ses af dine kunder på din bestillingsside.





Hvordan opretter jeg en gruppebestilling, hvor mange kan bestille den samme tid?

1) Gå til Indstillinger > Kalendere og klik på Tilføj kalender

2) Klik på gruppebestillinger

3) Navngiv din kalender, og vælg den ansvarlige medarbejder

4) Gå til Tidsplan og indsæt dine gruppebestillinger

Gruppebestillinger er perfekt til yoga klasser eller andre aktiviteter, hvor mange mennesker mødes. Du kan indstille hvor mange pladser der er tilgængelige, og hvor mange pladser hver kunde kan bestille.





Hvordan kan jeg modtage betaling i min smartphone?

Du kan bruge din iPhone, iPad eller Android-telefon til at tage kortbetalinger ved hjælp af iZettle. Du får en kortlæser, så du har pludselig en kort terminal uden et månedligt gebyr.

Du kan indtaste kortnummer på skærmen, kan du også modtage betaling, når kunden ringer til dig. Utrolig glat!



 
  Tilbage til Spørgsmål og svar

 Brugerbetingelser  
© 2018 TimeCenter